ISDN stopt

Het kan nog, overstappen naar VoIP

december 29th, 2019 Posted by Telefonie 0 thoughts on “Het kan nog, overstappen naar VoIP”

Laatste mogelijkheid om over te stappen van ISDN naar VoIP!

Het is al eerder bekend gemaakt. ISDN aansluitingen stopt per 1 september 2019. Echter klopt dit niet helemaal. Hoe het precies zit leggen we u uit in deze blog. In een eerder artikel schreven we er al uitgebreid over. ISDN stopt, tijd voor actie!

ISDN1/2 stopt, ISDN15/20/30 níét

Tot 1 september 2019 kon u blijven bellen over uw ISDN1/2- of meervoudige PSTN-lijn. De service en de kwaliteit bleef namelijk tot deze datum gegarandeerd. Als u nog geen alternatief heeft geregeld, dan is het wel zaak dit zo snel mogelijk te doen. Per 1 september 2019 eindigt de dienstverlening rondom ISDN1-, ISDN2- en PSTN MV-aansluitingen. Dit betekent dat er geen actief onderhoud, geen monitoring, geen support en geen service level meer van toepassing is op bovenstaande aansluitingen. Tot 1 april 2020 blijft de dienst actief op basis van best effort.

De enkelvoudige PSTN-lijnen worden gemoderniseerd en kunt u hoe dan ook blijven gebruiken. Ook de ISDN15/20/30-lijnen blijven tot minstens 1 oktober 2021 beschikbaar. Welke ISDN-aansluiting u heeft, ziet u (meestal) op uw factuur.

Wacht niet langer

Voor u als gebruiker van ISDN1/2 of meervoudige PSTN is het nu zaak om actie te ondernemen. Ons advies is om nu snel te gaan te oriënteren op een toekomstvast alternatief om zo de bereikbaarheid van uw organisatie te blijven garanderen. Ook als ISDN10/20/30-klant doet u er goed aan om alvast de alternatieven te verkennen, want óók deze ISDN-lijnen met hoge capaciteit verdwijnen op termijn.

De voordelen van VoIP op een rij

  • Betalen naar gebruik:
    geen dure onderhoudscontracten en een lagere investering ten opzichte van een fysieke telefooncentrale.
  • Vast bedrag per maand:
    je betaalt een vast bedrag per gebruiker per maand, inclusief automatische updates en upgrades.
  • Onbeperkt opschalen:
    groeit je bedrijf, dan schaal je hosted telefonie met gemak op. Bovendien is het mogelijk om tot 25% van de gebruikers per jaar af te schalen.
  • Optimale bereikbaarheid:
    medewerkers zijn altijd bereikbaar op één telefoonnummer, waar ze ook zijn.
  • Volledige integratie:
    vaste telefonie, mobiele telefonie en IT kunnen volledig geïntegreerd worden via hosted telefonie.

Bevede helpt u graag

Bent u er nog niet uit of wil u advies over het overstappen? Er zit een team voor u klaar bij Bevede om u te helpen.
Advies aanvraag

Bévédé maakt gebruik van cookies. Klik op GA VERDER om deze te accepteren, zo kunnen wij u de beste surf ervaring mogelijk bieden. Onze privacyverklaring kunt u hier vinden: privacyverklaring